tisdag 14 augusti 2012

En liten butik

En liten Butik har skissvecka. Måndagens skiss stod Ami för. Skissen ser ut så här: 


.... och min tolkning ser ut så här:

Hexagonerna i Amis skiss fick bli cirklar hos mig, en av mina favoritformer, och för att passa mitt foto bättre så la jag mina mönsterpapper vertikalt istället för horisontellt. Titeln blev nedflyttad under fotot för bättre symmetri och pilarna hamnade där de gjorde för att dra ögat till rubriken.

Jag har färgat in delar av en stencil från Crafters workshop med distress ink "Black soot" och sen mistat med glimmer mist, "Route 66". "Mönsterpapperna" är bitar av cardstock som jag klätt med olika svartvita washitaper. Chipboardpilarna, som egentligen är delar av ett staket, och två små hjärtan färgades in med Distress stain, "Black soot", fick ett lager Inka Gold "Graphite" och avslutningsvis Crackle paint "Rock candy". Bokstäverna är thickers i vinyl från American Crafts, tror typsnittet heter Giggles. Jag har haft arket hur länge som helst men trots att det bara finns oanvändbara bokstäver kvar så har jag inte kunnat förmå mig att kasta dem, det är mina favoritthickers. Och titta! Helt oanvändbara var de ju inte :-)

2 kommentarer:

linaliten sa...

Jätteläckert vännen! Så snygg tolkning och effektfullt i svart och vitt!

Malin ~ Lillpiga sa...

Grymt snygg LO!! :D